Reviens Bébel!

Reviens Bébel!


Smetanova síň Obecního domu

Účinkující

Český národní symfonický orchestr
Marcello Rota dirigent
 

 

 

Foto: ČTK/A0009 dpa

Program

Muž z Acapulca (1973) (Claude Bolling – Le Magnifique)
Zvíře (1977) (Vladimir Cosma – L'Animal)
Eso es (1982) (Vladimir Cosma – L'As des as)
Velký šéf (1969) (Georges Delerue – Le Cerveau)
Muž z Ria (1964) (Georges Delerue – L'Homme de Rio)
Profesionál (1981) (Ennio Morricone – Le Professionnel)
Strach nad městem (1975) (Ennio Morricone – Peur sur la ville)
Dobrodruh (1983) (Ennio Morricone – Le Marginal)
U konce s dechem (1960) (Martial Solal – À bout de souffle)
Policajt nebo rošťák (1979) (Philippe Sarde – Flic ou voyou)

a další …

Jean-Paul Belmondo, drsný filmový a divadelní herec, jehož pohrdavé oči, boxerský nos, smyslné rty a cynický pohled z něho udělaly ikonu francouzské kinematografie. Pod vedením největších francouzských filmařů prokazoval odvahu a vynikající fyzickou kondici, a ani v nejriskantnějších scénách nepotřeboval náhradníky a kaskadéry. Stejně jako James Dean nebo Marlon Brando se stal jednou z nejvíce napodobovaných postav popkultury své éry.
Jeho cesta na vrchol však nebyla vždy jednoduchá. Možná právě proto se držel svého výroku „Nadání je jako diamant – když ho neopracuješ, je k ničemu.“

Není pochyb, že zpráva o odchodu hvězdy francouzské nové vlny Jeana Paula Belmonda zasáhla všechny milovníky jeho filmů a málokdo se s tímto faktem hodlá smířit. My cítíme, že koncert, který pořádáme ve Smetanově síni, má dva významy. Vzdáme legendě poctu a současně si připomeneme to nejlepší, co natočil. Hudbou z nejslavnějších Belmondových filmů voláme „Vrať se Bébele!“